-
Grāmatas ideja nav pārliecinoša un konsekventa. Alfrēds šķietami ir pats nekrietnības iemiesojums, iepretim kuram Eidis izvirzās kā visas apkārtējās dzīvības aizstāvis, taču gan viņu motivācija, gan rīcības metodes ir aizdomīgi līdzīgas. Turklāt, ja garstāstā tēlotais neatlaidīgas kaitniecības līmenis ir puslīdz ticams pusaugu zēna izpildījumā, kuram nav kur likt savu enerģiju, tad, kad pie tādiem pašiem un ļaunākiem nedarbiem ķeras pensionārs, stāsts jau kļūst par farsu.
Lasītājus, kas nav divpadsmitgadīgi puikas, var kaitināt apstāklis, ka meitenes garstāstā pastāv tikai tādēļ, lai kaut kur fonā spiegtu, bažītos un apbrīnotu to, kāds zibenszellis ir Eidis. (Tiesa, kad viņas izaug, vēl var ar mīlestību gatavot simts kāpostu ēdienus.) Īpatnējs ir arī arguments, kādēļ ir nepareizi cept ežus: nevis tāpēc, ka tas ir nežēlīgi, bet tāpēc, ka tā dara čigāni (un godīgi latvieša cilvēki nedara kā čigāni). Kazas garstāstā tiek attēlotas niansētāk un krietni mazāk aizspriedumaini nekā sievietes un etniskās minoritātes.
Jāņem vērā arī tas, ka vismaz pusi no grāmatas šarma veido Reiņa Pētersona ilustrācijas, ko novērtēt ir „Zelta Ābeles”, nevis Literatūras gada balvas kompetencē.